Fedélzeti rendszerek
Fedélzeti rendszerek, melyek magukba foglalnak auto-pilotot VTOL UAV-k, merevszárnyú UAV-k vagy UAV léghajók részére, tehetetlenségi egységet, fedélzeti adatkapcsolatot és átviteli relét, kép-visszacsatolást/visszajelzést (?????)
A SURVEY Copter a weControllal különféle fedélzeti rendszereket gyárt és forgalmaz: auto-pilotokat, tehetetlenségi egységeket (gyroscope?), GPS-eket, adatkapcsolatokat.
A SURVEY Copter a weControllal többek között csúcsteljesítményű auto-pilotokat gyárt és forgalmaz. A kínálat lefedi a VTOL UAV-kat (wePilot1000, illetve a kifejezetten a Yamaha RMAX UAV-hoz készült wePilot4RMAX), a merevszárnyú repülőgép UAV-kat (wePilot2000) és az UAV léghajókat. A SURVEY Copter és a weControl elvégzi a megvásárolt auto-pilotok beépítését az UAV-kba.
A Survey Copter által gyártott tehetetlenségi egységek beépíthetők auto-pilotokba vagy egyéb eszközökbe, például állványokba.
A SURVEY Copter rendes méretű (?) légi járművek számára is fejleszt és gyárt légi átviteli reléket, mint például a Gazelle számára készült videofelvételi segédrendszer (?).
Egy UAV rendszer magába foglal egy légi járművet és egy földi rendszert
A légi jármű fel van szerelve egy motorizált egységgel (motorised cell), amely akövetkezőket tartalmazza:
- auto-pilot
- kommunikációs adatkapcsolat
- az adott feladatra méretezett hasznos teher
Az automatikus navigáció teljes egészében a 3 dimenziós térben megadott útvonalpontok koordinátáin alapul. A hasznos tehert (látható fényű vagy infravörös kamera stb.) gyro-stabilizált állványba szerelve lehetővé válik a szállító jármű rázkódásának kiküszöbölése és ennek köszönhetően az irányító számára a célterület tökéletes bemérése.
A földi egység a következőket tartalmazza:
- irányító joystick az UAV auto-piloton keresztüli irányításához és a hasznos teher kezeléséhez
- számítógép az UAV küldetésének/útjának előkészítéséhez és meghatározásához/betáplálásához
A földi egységhez kapcsolódik egy úgynevezett irányítótorony, amely a levegőben levő UAV-val biztosítja és optimalizálja az adatkapcsolatot azáltal, hogy folyamatosan a repülő egység irányába mutat.
***
WEPILOT1000 AUTO-PILOT
VTOL UAV helikopterek számára fejlesztett auto-pilot. Doboz formába építve kerül forgalomba.
Adatlap:
- Giroszkópok: ±100 o/s
- Gyorsulásmérők (accelerometers): ±2 g
- Súly: 1020 g
- Működési hőmérséklet: 0 oC—70 oC
- Tárolási hőmérséklet: -20 oC—125 oC
- Méretek: 120x154x125 mm
***
WEPILOT4RMAX AUTO-PILOT
Kifejezetten Yamaha RMAX VTOL UAV helikopterekhez készült auto-pilot modell. A kártya formájú auto-pilot könnyedén beilleszthető az RMAX elektronikai tartókeretébe (electronics rack).
Adatlap:
- Méretek: 130×84 mm
- Működési hőmérséklet: -40 oC—+85 oC
- Súly: 70 g
***
WEPILOT2000 AUTO-PILOT
Merevszárnyú UAV repülőkhöz készült kártya formájú auto-pilot modell.
Adatlap:
- Giroszkópok: ±100 o/s
- Gyorsulásmérők (accelerometers): ±10 g
- Súly: 260 g
- Működési hőmérséklet: -40 oC—+85 oC
- Méretek: 185x100x45 mm
***
TEHETETLENSÉGI EGYSÉG (INERTIAL UNIT)
Adatlap:
- Giroszkópok: 150 o/s, 250 o/s, 300 o/s
- Gyorsulásmérők (accelerometers): ±5 g
- Méretek: 29x28x18 mm
- Tápegység: 5 V
- Súly: 13 g
- Közvetlenül a nyomtatott áramkörhöz illeszthető/forrasztható
- Az összerendelés/pozícióinformáció (misalignment), az eltérés és a skálázás (bias and scale factor) a teljes hőmérsékleti spektrumra be van kalibrálva az összes szenzoron.
- Egy kiterjesztett Kálmán-szűrő méri fel a két giroszkóp statikus eltérését (y és x tengely), az Euler-szögeket (csavarási, billentési és forgatási szög) és a szögváltozás mértékét, amely ideális a video állvány giro-stabilizálásához (50 Hz-es sávszélesség).
- 50, 100 vagy 200 Hz-es információfrissítés.
- RS 232-n (TTL) keresztüli kommunikáció.
***
ÁTVITELI RELÉK (TRANSMISSION RELAYS)
A SURVEY Copter HF átviteli eszközeit távirányítású rendszereivel együtt fejleszti. Annak érdekében, hogy nagy távolságokon is biztosított legyen az adatforgalom a légi járművek és a földi egységek között, a SURVEY Copter légi átviteli reléit teljes méretű/normál légi járművekbe is beépíti. (???)